درد مشترک بشریت...

در سپتامبر سال 2000 تعداد 147نفر از سران کشورها، که متشکل از 191 ملت بود، "اعلامیه هزاره" را اتخاذ کردند. این اعلامیه که سند قابل ملاحظه ای می باشد، در نتیجه یک سلسله همایش های بین المللی و ملاقات های سران که از سال 1990 آغاز شد بوجود آمد و دامنه وسیع و بی سابقه ای از تعهدات و برنامه ریزی فعالیتها را در میان جوامع بین المللی شامل میشود. این اعلامیه مسائل مربوط به صلح، امنیت، توسعه، محیط زیست، حقوق بشر و حکومت را پوشش میدهد. در این اعلامیه اهداف توسعه که بطور دوجانبه تقویت و مددکاری میشوند به صورت دستورالعملی جهانی عرضه میگردد. با اتخاذ این اعلامیه و متعهد شدن به آن رهبران جهان با هشت آرمان از "اهداف توسعه هزاره"  که محدود به زمان و قابل سنجش میباشند موافقت کردند. این آرمانها که برای مبارزه با فقر، گرسنگی، بیماری، بیسوادی، پس رفت محیط زیست و تبعیض بر علیه زنان میباشد عبارتند از: 

 

۱- ریشه کن ساختن فقر شدید و گرسنگی  

۲- ترویج و تبلیغ برابری جنسی و توانمندسازی زنان  

۳- کاهش مرگ و میر کودکان  

۴- بهبود وضعیت بهداشت مادران  

۵- مبارزه با ایدز، مالاریا و سایر بیماریها  

۶- تضمین پایداری محیط زیست

۷- ایجاد مشارکت جهانی برای توسعه و پیشرفت  

  

این آهنگ از انیگما ( Enigma ) رو خیلی دوست دارم چون نمادی از گفتمان و خواست مشترک همه انسانهاست! 

At the beginning, we all had the same parents

در آغاز ما همه یک پدر و مادر داشتیم

That's where we're descending from

این جایگاهی ست که از آن نزول کرده ایم

I don't , I don't understand why so much hate

من نمی فهمم چرا اینقدر نفرت

Between races and religions

بین نژادها و باورهاست 

 

It's mad, insane

این دیوانگی ست، غیرعاقلانه ست

I don't understand why it has to be like that?

من نمی فهمم چرا باید اینگونه باشد؟

incredible experience

تجربه ای باور نکردنی 

 

We all had the same parents

ما همه از یک پدر و مادر بودیم

Many million years ago

میلیونها سال پیش 

 

Why can't we live in freedom

چرا نمی توانیم در آزادی زندگی کنیم

Without hunger, with no war

بدون گرسنگی، بدون جنگ! 

 

دانلود کلیپ 

 

دانلود موزیک 

 

پی نوشت: سی ام شهریورماه سال ۱۳۷۷ روزی بود که سخنرانی سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری محبوب ایران، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نگاه جهانیان را به سوی ایران متوجه ساخت. آنگاه که این جملات را بر زبان آورد: "به نام جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می کنم که به عنوان گام اوّل، سال ۲۰۰۱، از سوی سازمان ملل سال گفت وگوی تمدّن ها نامیده شود، با این امید که با این گفتگو، نخستین گام های ضروری برای تحقّق عدالت و آزادی جهانی برداشته بشود" و این پیشنهاد با اکثریت آراء مورد تصویب قرار گرفت . 

گفت‌وگوی تمدن‌ها نظریه‌ای است در روابط بین‌الملل. این نظریه در فرم کنونی اولین‌بار توسط محمد خاتمی مطرح شد. او در اصل ایدهٔ گفت‌وگو میان تمدن‌ها را به عنوان واکنشی به نظریهٔ جنگ تمدن‌های ساموئل هانتینگتون مطرح ساخت. 

عبارت گفتگوی تمدن‌ها بعد از اینکه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای سال ۲۰۰۱ را «سال گفتگوی تمدن‌ها» نام نهاد مشهور شد. 

امضای استاد شجریان

توی فرودگاه مهرآباد مردم دور و برش جمع شده بودن و استاد استاد می کردن... برای مراسم ختم مرحومه مادرش می رفت به مشهد. ولی همچنان با گشاده رویی و  تبسم با مردم  برخورد میکرد. باهاش هی عکس مینداختن و امضا می گرفتن... 

 

و این جمله ی دوست داشتنی که استاد همیشه تکرار می کنه: 

 

عشقت رسد به فریاد 

 

  

۱۳۸۶/۵/۲۶

آرامش...

در این پست یه موزیک براتون گذاشتم که تیتراژ یه فیلمه که اسمش ر ونمیدونم.  

 

بهم آرامش میده... 

 

دانلودش کنید از اینجا 

مظلومیت قرآن ...

دیشب حدود یک ساعت و نیم در «شبکه بین المللی خبر» (توجه کنید کهبین المللی ست) با مردم ایران و دنیا حرف زد: از یارانه ها گفت، تحریم ها، آزادی زن امریکایی و سخاوت و عطوفت ایران نسبت به مردم دنیا و حتی نیم ساعت از کوروش کبیر گفت و عدالت و آزادی که کوروش میخواست بنا کند از جمله آزادی ادیان الهی ولی این برادر انقلابی و مومن حتی یه اشاره کوچک، و حتی یه کلمه هم در مورد گستاخی کشیش شیطانی امریکایی نسبت به قرآن عظیم نگفت، تاکید می کنم حتی یک « ک ل م ه»!   

 

یادمان نرود که حضرت امام ره در پی توهین سلمان رشدی به پیامبر و قرآن، حکم اعدام او را صادر کرد تا عبرت شیطان صفتان شود! 

 

و یاد این آیه عظیم افتادم و تنم لرزید که : 

وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا - فرقان، ۳۰

و پیامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من این قرآن را رها کردند...  

نور جاودان الهی...

آن بی خردانی که تصور کرده اند با لشکرکشی می توانند قرآن را که گفتار نورانی الهی است خاموش کنند بدانند که خداوند وعده داده است: 

 

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ - سوره صف آیه 8 

 آنان مى‏خواهند نور خدا و ایمان به او را با دهان‏هاى خویش خاموش و منطق پرجاذبه و زیباى دین او را با تاریک‏اندیشى‏هاى خود تباه و بى‏اثر سازند...  

امّا سخت در اشتباهند.

 

وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ‏

خدا آشکارسازنده و درخشان کننده بیان و کلام و روشنگر دین و آیین خویش است و با تأیید پیام و پیام‏آورش، نور شریعت خود را کامل مى‏سازد و هر چند که کفرگرایان را خوش نیاید، او دین و آیین و پیام‏آور خود را به سوى هدف‏هاى نجات‏بخش و انسان‏پرورش راه مى‏نماید و به مقصد مى‏رساند.

 

در این آیه مخالفت و ایستادگى در برابر آیات خدا و پیامبرش را به کار کسى تشبیه مى‏سازد که در برابر خورشید فروزان قرار گیرد و بخواهد نور خیره‏کننده و جهان‏افروز آن را با دهان خاموش سازد؛ آیا این کار ممکن است؟

  

هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ‏

او همان خدایى است که پیامبر و فرستاده خویش، محمد (ص) را با نور هدایت و دین حق به سوى جهانیان فرستاد تا آن را بر همه دین‏هاى دروغین و شرک‏آلود و مرام و مسلک‏هاى سلطه‏جویانه و استبدادآور پیروزى بخشد؛ هر چند شرک را خوش نیاید.

 

گفتنى است منظور از «دین» در آیه شریفه عبارت از همه ادیان است؛ چرا که با الف و لام آمده است تا این معنا را برساند.

 

از امیرمؤمنان در تفسیر آیه شریفه آورده‏اند که مى‏فرمود:هو الّذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الّذین کلّه، اظهر بعد ذلک.

 

کلّا، فو الّذى نفسى بیده حتى لاتبقى قریةٌ الاّ و یُنادى فیها بشهادة انْ إله الاّ الله بُکْرَةً و عشیاً.

نه، به آن خدایى که جانم در کف قدرت اوست سوگند که خداى فرزانه بگونه‏اى اسلام را بر همه ادیان و مکتب‏ها پیروزى و چیرگى منطقى مى بخشد که سرانجام در کران تا کران هستى هیچ شهر و روستایى نماند، جز این که بامدادان و شامگاهان مردم آن‏ها نداى یکتایى خدا را سر دهند.  

 

بخواهند کفار ، نور خدا
به گفتار لغو و کلام خطا
نمایند خاموش اندر قلوب
بپوشند بر آن لباس عیوب
ولیکن خداوند والا مقام
نگهدار آن نور باشد تمام
اگر چه که کفار بر ذوالجلال
نباشند خوشدل از اینگونه حال  

 

* با تشکر از وب سایتهای تبیان و  فیض آنلاین